مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست
نوشته شده توسط : rf
هافینگتون پست گزارش داد:
مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست
وزیر امور خارجه روسیه در تبیین سیاست های روسیه برای خاورمیانه کاملا شفاف عمل خواهد کرد و بعید است که کشور های عربی در این جلسه با اولویت های کشورهای خودشان موجه شوند.
 
ایران و روسیه مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی با عنوان "مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست" نوشت: قرار است دیدار کشور های عربی و روسیه در حد و اندازه وزرات خانه ها در هفته آینده در مسکو انجام پذیرد و این در حالی است که رقابت و اختلاف سختی در سوریه به خاطر کشور ترکیه و عربستان وجود دارد.

هافینگتون پست افزود: وزیر امور خارجه روسیه در تبیین سیاست های روسیه برای خاورمیانه کاملا شفاف عمل خواهد کرد و بعید است که کشور های عربی در این جلسه با اولویت های کشورهای خودشان موجه شوند.

 این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به حضور داعش در سوریه نوشت: لاوروف در این نشست لحن خود را تنها به این خاطر که میزبان است نرم نخواهد کرد بلکه به این خاطر که این نشست آینده سیاست های مسکو در خاورمیانه را نیز روشن خواهد کرد، سیاست های اصلی که پوتین آنها را  تدوین کرده است را با صراحت بیان می کند. اگر وزرای کشورهای عربی منطقه همچنان معتقد هستند که احتمال تغییر در سیاست های روسیه وجود دارد احتمال اینکه این سیاست ها را محکوم کنند وجود دارد.

این روزها اما دیپلماسی روسیه معتقد است که راه هایی برای بهبود روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس علیرغم تنش بر سر سوریه وجود دارد، روسیه همچنین معتقد است که روابط ویژه ای با مصر دارد که بخش حیاتی اهدافش در خاورمیانه را محقق می کند. در همین حال، مسکو در نظر دارد که درگیری ها در حلب را به هر قیمتی پیروز شود. مسکو ائتلاف بین المللی مقابله با داعش در سوریه را جدی نمی گیرد.
   

این روزنامه افزود: روسیه همچنین میخواهد همه بدانند که روابطش با ایران تحت تاثیر هیچ اتفاقی نیست. بنابریان در برخورد با این روسیه شفاف، کشورهای حاشیه خلیج فارس در سفر به مسکو با خود چه همراه می برند؟ آیا تنها یک دستور کار عربی-روسی قرار است در این نشست طرح شود یا اینکه وزرای خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس تفاوت های خود را به همراه خود به پایتخت روسیه می برند و بدون رسیدن به هیچ دستاوردی این شهر را ترک می کنند؟





:: برچسب‌ها: ایران ، روسیه ، متحد ، کشورهای عربی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: